hrmarketing.cz

Je náborový web důležitý?

7. dubna, 2025

– hrmarketing.cz
– hrmarketing.cz

Ano, je. A nebojím se ho dokonce označit za alfu a omegu celého HR marketingu. Má totiž hned několik zcela zásadních výhod, které jiné komunikační kanály nenabízejí.

Klíčové místo v centru komunikace

Náborový web je centrálním bodem, kam směřují cesty uchazečů o zaměstnání, ať už je jejich zájem více či méně vážný. V každém případě jim náborový web poskytnete cíl, který hledali.

 

Kontrola nad informacemi a první dojem

Návštěvník, který právě dorazil na web, samozřejmě okamžitě vnímá jeho obsah. A právě nad obsahem máte na webu plnou kontrolu – vy přesně určujete, co se uchazeči o firmě dozvědí, jak na ně sdělení bude působit, jaké emoce v nich vzbudí.

Pracovat můžete s firemní kulturou, hodnotami, příběhy zaměstnanců a konkrétními pracovními nabídkami. 

První dojem dělá hodně, a pokud je web srozumitelný, přitažlivý a snadno použitelný, výrazně zvyšujete šanci, že kandidáti budou chtít pokračovat dál.

 

Klíčová data pro HR marketing

Obrovskou výhodou webových stránek je možnost měřit a analyzovat pohyb návštěvníků. Zdaleka nejde jen o celkovou návštěvnost – důležité je zjistit i to, odkud uchazeči přicházejí, jak dlouho na webu zůstávají, které sekce je zajímají a co je přimělo odeslat přihlášku (nebo naopak odejít).

Díky těmto datům můžete efektivněji řídit kampaně, optimalizovat obsah a testovat různé přístupy. Pokud zjistíte, že o nějakou pozici není zájem, můžete například změnit popis, doplnit fotky nebo zdůraznit benefity.

 

Základ dlouhodobé strategie

Pokud vám nejde jen o jednorázový nábor několika lidí, ale potřebujete dlouhodobě přitahovat ty pravé zájemce o práci, pak se bez náborového webu velmi pravděpodobně neobejdete.

Je to první kontaktní bod mezi firmou a potenciálními kandidáty a jeho atraktivní a autentický obsahem pomáhá navázat vztah, vzbudit důvěru a odlišit se od konkurence.

 

Jak to děláme my

Bez náborového webu stavíme HR marketing jen výjimečně, zpravidla u mikrokampaní. Jakmile jde o něco většího, potřebujeme se o něj opřít.

S náborovým webem pracujeme tak, aby nebyl jen pasivním katalogem pracovních pozic, ale dynamickým a silným marketingovým nástrojem, který pomáhá přitahovat správné lidi, měřit a vylepšovat efektivitu náborových aktivit a dlouhodobě budovat pověst atraktivního zaměstnavatele.

Číst dále