hrmarketing.cz

Proč v HR marketingu fungují příběhy?

10. června, 2024

– hrmarketing.cz
– hrmarketing.cz

Pokud tedy chcete předat informaci o firmě a uděláte to formou příběhu, lidé si dané sdělení zapamatují snadněji a bude pro ně jednoduché rozhodnout se, jestli se identifikují s vašimi hodnotami.

A co víc, když se vám storytelling podaří, lidé se budou chtít stát součástí vašeho příběhu. Budou se chtít zapojit do dění a do prostředí, které jim v příbězích ukážete. A nakonec budou ještě vyprávět váš příběh dál.

Už chápete, proč je storytelling významnou součástí HR marketingu a jak dokáže přilákat ty správné talenty do vaší firmy?

Na tomto místě se určitě hodí pár tipů, kde příběhy hledat a jaké si vybrat. První oblastí mohou být příběhy zaměstnanců. Lidé jako takoví totiž poskytují široký záběr témat, od jejich cesty firmou přes work-life balance až po vášeň pro práci, které se věnují. Můžete také promluvit o hodnotách firmy a prostřednictvím příběhů ukázat, že nejsou jen prázdnými slovy, ale že se skutečně promítají do každodenní praxe. Zajímavé jsou i příběhy o začátcích firmy, o překonávání výzev, o kreativitě, inovacích, pozitivních dopadech na region, pracovním kolektivu, týmovém duchu…

V každém případě při hledání a tvoření vašeho vlastního příběhu vsaďte na autenticitu. Opravdové a specifické příběhy jsou silné a razí si cestu k emocím cílové skupiny sebevědoměji. A to obzvlášť pokud se jedná o zástupce generace Z. O tomto trendu jsem psal tady.

Na závěr si dovolím jednu důležitou poznámku: storytelling může sloužit i jako nástroj motivace pro současné zaměstnance. Dostanou totiž šanci lépe se propojit s vašimi hodnotami a vidět svůj příspěvek k celkovému příběhu společnosti.

Číst dále